طلایه دار

1.صمیمانه آنها را دوست داشته باشید.

2.لبخند بزنید.

3.فراموش نکنید که نام هر کس برای او شیرین ترین و مهم ترین واژه است.

4.یاد بگیرید گوش بدهید،طرفتان را سر شوق آورید که از خودش حرف بزند.

5.با آنها از چیزهای مورد علاقه شان صحبت کنید.

6.صمیمانه و صادقانه اهمیتشان را برای آنان آشکار سازید.

دیل کارنگی

منبع:دو هفته نامه موفقیت

سه شنبه 13 تير 1391برچسب:جذب دیگران,بدست آوردن دل دیگران, :: 1:0 :: نويسنده : قطره از دریا

آیا تا به حال به انتهای آرزوهای خود فکر کرده اید؟ که مثلا اگر به فلان چیز برسم دیگر کار من تمام شده و کنار می نشینم!؟

واقعیت امر این است که وقتی موفقیتی حاصل می شود تمام انرژی و نیرویی که در این راه صرف شده، پس از اتمام آن کار، به صورت یکجا، به فرد باز می گردد و انگیزه و توانی جدید برای شروع دوباره و ادامه پیشرفت در وی ایجاد می کند. در دنیای امروز که تکنولوژی و علم با سرعت عجیب و غریبی به پیش می رود،سکون معنایی ندارد و نقطه انتها در تمام زمینه ها نامشخص است. بنا بر این شما برای پیش رفتن تا مثبت بی نهایت، راه دارید. فقط توجه داشته باشید که سکون و توقف در یک مرحله میتواند شما را تا منفی بی نهایت عقب ببرد.آیا میدانستید که آب زلال هم اگر در جایی ساکن شود سرانجام میگندد. پس هیچ وقت از تلاش کردن دست بر ندارید. اگر مدام حرکت نکنید انرژی و شور و شوق شما نیز دچار تعفن می شود!تعفنی که اول از همه خودتان را در بر می گیرد.

منبع:دو هفته نامه موفقیت

دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, :: 15:59 :: نويسنده : قطره از دریا

بزرگ ترین عیب:آن است که از عیب خودمان خبر نداشته باشیم.

بزرگ ترین پشیمانی:آن است که وقت خود را برای کارهای بیهوده تلف کنیم.

بزرگ ترین نقص:آن است که با دروغ،واقیت ها را پنهان کنیم.

بزرگ ترین حسن:آن است که منظم باشیم و از اعتماد به نفس خوبی برخوردار شویم.

بزرگ ترین شادی:آن است که در هر شرایطی برای کمک به دیگران آماده باشیم.

بزرگ ترین آرزوی ما:باید موفقیت خود و دیگران باشد البته نه به هر قیمتی.

بزرگترین تصمیم:برای موفقیت صد در صد و قطعی،داشتن برنامه روزانه منظم و از پیش تعیین شده ضروری است.

یک شنبه 11 تير 1391برچسب:بزرگترین های زندگی, :: 14:9 :: نويسنده : قطره از دریا

لحظه های زیبا را بنویسید،این لحظات را در جان خویش ثبت کنید.

بعد گهگاهی این لحظه ها را به خاطر بیاورید،بدان ها بیندیشید و از این یادمان لذت ببرید

پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:لحظه های زیبا, :: 18:6 :: نويسنده : قطره از دریا

روز را با خدا آغاز کنیم

شاید در طی روز با افراد مختلفی قرار ملاقات داشته باشید.اما هیچ گاه قرار ملاقات با خداوند را فراموش نکنید.

هر روز دعا کنید(خدایا!مرا راهنمایی کن،متبرک ساز،به کار گیر،مرا در این دنیای پر رنج ودرد وسیله ای برای یاری مردم و بهبودی جهان ساز!)

هر روز در پگاه بیدار شوید.سعی کنید در زمان معین،در مکانی ثابت بنشینید،زیرا این کار وعده ملاقات با خداست آن گاه تفکر معنوی خود را آغاز کنید.فشار کارهای روزمره هر اندازه هم که زیاد باشد،هیچ گاه وعده روزانه خود با خدا را فراموش نکنید.با عشقی عمیق و میلی قلبی زمان ارتباط روزانه تان با خدا را انتظار بکشید.دعاهای ما بدون عشق،کم عمق و تهی هستند و ما را به ژرفای درون نمی برند.در اعماق درون،خدا منتظر ماست.در آنجا او با خشنودی با ما سخن می گوید و حضور مبارکش را بر ما متجلی می سازد.خداوند بسیار واقعی تر از همه ی چیزهایی است که حواس مادی ما دریافت می کنند.

خدا را می توان به دیده دل دید و صدایش را شنید.اما برای این منظور میل شدید قلبی لازم است.راماک کریشنا در این مورد گفته است:خدا را طلب کنید،چنان که عاشق معشوق را می طلبد یا همانند فقیری که نیازمند طلاست.آنان که چنین عطشی دارند متبرک اند،زیرا زیبایی را که همانا خداست نظاره خواهند کرد.روز را با معبود خود آغاز کنید

(هر روز به سوی تو می آییم)

منبع:بهشت یا جهنم انتخاب با شماست

مسعود لعلی

چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:ملاقات عاشق و معشوق, :: 16:9 :: نويسنده : قطره از دریا

دلیل برتری خود را محک بزنید!

یک سفید پوست در هواپیما متوجه شد که صندلی مجاورش را به یک سیاه پوست داده اند.او با عصبانیت مهمان دار را صدا زد.مهمان دار پرسید:"مشکلی پیش آمده؟"

نمی بینید؟کنار من یک سیاه پوست جا داده اند،من نمی توانم اینجا بنشینم.باید یک جای دیگر به من بدهید.خواهش می کنم آرام باشید.متاسفانه همه صندلی ها پر هستند.ولی دوباره چک می کنم.چند دقیقه بعد مهمان دار برگشت و گفت:متاسفانه همان طور که گفته بودم در این قسمت جای خالی نیست.ولی با خلبان صحبت کردم و ایشان گفتند که فقط در قسمت درجه یک،جای خالی داریم.

قبل از این که شخص معترض بتواند چیزی بگوید،مهمان دار ادامه داد:خوب،ما نمی توانیم به مسافران عادی اجازه بدهیم که به قسمت درجه یک بروند.ولی با توجه به شرایط،متوجه هستیم که سفر با یک همنشین ناخوشایند فاجعه است.سپس مهمان دار رو به سیاه پوست کرده و گفت:خیلی عذر می خواهم،امکان دارد ساک خود را بردارید تا به قسمت درجه یک شما را راهنمایی کنم؟

منبع:دو هفته نامه موفقیت

یک شنبه 4 تير 1391برچسب:دلیل برتری,خود را محک بزنید, :: 10:53 :: نويسنده : قطره از دریا

به سوی شادکامی 2

1.آیا برای رویارویی بهتر با انتقادها و غلبه آسان تر بر ناامیدی ها،خود را با سپر مقاومت تجهیز کرده اید؟بدانید که این سپر با القای اعتماد به نفس منفی،انرژی مثبت لحظه های شاد زندگی را از شما می رباید.اگر از چنین سپری استفاده می کنید خیلی زود آن را کنار بگذارید تا با پذیرش گاه به گاه خطر شکست،شادی های زندگی را بهتر لمس کنید.

2.بهتر است در اوج افسردگی نیز این نکته را از یاد نبرید که اگر در مقابل خوشی ها،غم،درد،بد شانسی و مانند آنها وجود نداشته باشند،هرگز شادی ها را احساس نخواهید کرد.

3.هورمون شادی آور (سروتونین،serotonin)یکی از ترکیباتی است که احساس نشاط را به وجود می آورد و ثبات روانی فرد را کنترل می کند.برخی معتقدند توقف موقت تولید سروتونین در بدن می تواند باعث افسردگی شود.

4.ورزش یکی از راه های بسیار موثر برای کاهش استرس است،زیرا هورمون های استرس زای بدن در حین فعالیت های ورزشی کاملا مصرف می شوند.شما در پایان جلسات ورزشی علی رغم خستگی بدنی سرشار از انرژی خواهید شد و احساس بهتری خواهید داشت.

5.ورزش ترشح هورمون شادی آور سروتونین را در مغز به مقدار زیادی افزایش میدهد،طوری که اثر پایدار آن برای چندین هفته باقی می ماند به این ترتیب ورزش علاوه بر فایده های دیگر،ثبات روانی فرد را نیز تثبیت می کند.

منبع:کتاب 365 راه به سوی شادمانی

شنبه 3 تير 1391برچسب:شادکامی,انرژی مثبت, :: 10:8 :: نويسنده : قطره از دریا

به سوی شادکامی 1

1.هرگز منتظر نباشید دیگران شما را شاد کنند؛این انتظار، توقع معقولی نیست.شما می توانید فقط با داشتن احساس رضایت از خود نیز شاد باشید.

2.هرگز گمان نکنید تنها شرط رسیدن به رضایت،کسب موفقیت مهمی در کار یا زندگی خصوصی است؛شما می توانید با استراحتی کوتاه و یا تهیه غذای مورد علاقه خود به احساس رضایت دست یابید.

3.سعی کنید موفقیت های کوچک و شادی های معمولی زندگی را با دقت بیشتری تجربه و احساس کنید.این کار به تدریج موجب ایجاد اعتماد به نفس و رضایت درونی می شود و نگرش شما را نسبت به خودتان تغییر می دهد این اقدام،مهم ترین گام به سوی شادکامی است

4.برای دست یابی به اعتماد به نفس و آرامش درونی باید از سرزنش مداوم خودتان پرهیز کنید بهتر است گاه گاهی به خاطر موفقیت هایتان به خودتان پاداش بدهید

5.غالبا تعبیر افراد مختلف از شادی کاملا متفاوت است برخی هنگامی خوشحال می شوند که به طور مداوم به آنها ابراز علاقه شود،بعضی زمانی شاد هستند که فرزندانی مستقل و متعادل تحویل جامعه دهند و گروهی دیگر اگر فرصتی برای مطالعه پیدا کنند خرسند خواهند شد.شما نیز تلاش کنید تا معنای شادی را در نگرش شخصی خود دریابید

منبع:کتاب 365 راه به سوی شادمانی

 

چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:شادکامی,راه هایی به سوی شادمانی, :: 23:22 :: نويسنده : قطره از دریا

تماس شگفت انگیز است

تماس برترین راه کاستن تنش است.

بدان گونه که آغوش مادر فرزند را آرام می بخشد.

چونان که بوسه یا که دستی،جدایی را به پایان می برد.

تماس شگفت انگیز است.

سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:تماس شگفت انگیز,آغوش مادر,پایان جدایی, :: 21:34 :: نويسنده : قطره از دریا

حکمت های عام

قطره ای کز جویباری می رود     از پی انجام کاری می رود

می بینید!هیچ کس بی کار نیست،حتی قطره ای که در جویبار سرگرم رفتن است این قطره با همه ی جهان ها مرتبط است،روی آنها تاثیر می گذارد و از آنها تاثیر می پذیرد.اصلا برخی از هیاهوی عظیم جهان مربوط به اوست،دارای درک است و زنده.وقتی احوال قطره ای چنین باشد،حال ما چگونه است؟آیا حق داریم حتی با چندین شکست،کنج انزوا برگزینیم و زیر سقف تنهایی زانوی غم، بغل کنیم؟گاهی سرنوشت این است که به آرزوهایی که دیگران رسیده اند،نرسیم،آیا راهش پناه بردن به گریه ها و غصه هاست؟

قطره در جویبار مشغول راه پیمودن و رفتن است،می رود تا خاک باغ و با غچه ای را تر کند،می رود تا مزرعه ای را شاداب نماید،می جوشد و می خروشد تا محال ظاهری را ممکن کند،قطره از پای نمی نشیند و موانع را کنار می زند و همچنان می رود.

قطره در پی قطره های دیگر است،همنوع خود را می جوید و پیدا می کند،در جوش و خروش رفتن است تا وانگهی دریا شود.چون او از رفتن نماییم،از کم،کام بگیریم و از کار ابتکار بسازیم و در کوشش و جوشش،تنفس کنیم.قطره،دریایی از انرژی های مثبت دارد،راستی،قطره به این کوچکی چه کارهای بزرگی از عهده اش بر می آید و تا به حال به آن فکر نکرده بودیم.

منبع:دو هفته نامه موفقیت

دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:حکمت,قطره,قطره در جویبار,دریا, :: 19:51 :: نويسنده : قطره از دریا
درباره وبلاگ

سلام و خیرمقدم به شما روز،ساعت،دقیقه و ثانیه هاتون آسمانی و طلایی.به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم با مطالب وبلاگم این لحظاتی رو که مهمان من هستید بتوانم با جرعه ای انرژی مثبت و آرامش از نگاه های مهربانتان پذیرایی کنم با احترام
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 188
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1

مرجع کد اهنگ


کد متحرک کردن عنوان وب