طلایه دار

در زندگی ، یاد گرفته ام که هرگز نباید نگران دو چیز باشم :

اول ، نگران چیزهایی که نمی توانم آن ها را عوض کنم. اگر چیزی را نتوان عوض کرد ، نگرانی درباره آن ، احمقانه و بی فایده است.

دوم ، نگرانی درباره ی چیزهایی که می توانم آن ها را عوض کنم.اگر چیزی را بتوان عوض کرد ، به جای اتلاف انرژی برای نگرانی ، بهتر است انسان دست به کار شود.

بنابراین در نود درصد موارد ، خطر نگرانی ، بیشتر از خود مسئله است. نگرانی را به همان جایی بفرستید که سزاوارش است به بیرون از زندگی تان !

پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:نگرانی,زندگی, :: 13:12 :: نويسنده : قطره از دریا

گروه خونی A :

صاحبان گروه خونی «A» معمولا در مقابل افراد ناشناس ، جانب احتیاط و ملاحظه کاری را از دست نمی دهند. خیلی دیر دوست می شوند و زیاد اعتماد نمی کنند. از لحاظ روحی ، آسیب پذیر هستند ، بی عدالتی و نا سپاسی لطمات شدیدی به آنها می زند. از دورویی متنفر اند ، اهل تظاهر ، چاپلوسی و دروغ نیستند. در محیط های هماهنگ و خالی از ریا و تزویر ، احساس آسودگی و سعادت می کنند. با ریسک کردن میانه خوبی ندارند. سر سری دست به کاری نمی زنند اگر تصمیمی بگیرند عزم شان را جزم می کنند و عقب نمی کشند. وجدان و احساس مسئولیت آنان قابل تحسین است و برای مشاغل حساس شایستگی دارند. 

گروه خونی B :

صاحبان گروه خونی «B» افرادی رک گو ، با اراده و جسور هستند. صریح و جدی حرف می زنند اما ساده عمل می کنند و از پرده پوشی ، زبان بازی و دست دست کردن خوششان نمی آید و همین صفات موجب می شود که اشخاص زود رنج و کم ظرفیت نتوانند با آنان کنار بیایند. این گروه ، اکثرا از حیث درونی ، کامل هستند و به ندرت تحت تاثیر دیگران قرار می گیرند و سخت می توان نظرشان را در مورد چیزی یا کسی تغییر داد. آنان خوش خو ، منصف ، سخاوت مند و بلند نظر هستند و اگر توانایی کمک به کسی را داشته باشند ، مضایقه نمی کنند. افرادی فعال و پر شور اند. ضعفی از خود نشان نمی دهند اما گاهی گرفتار نگرانی ، کم حوصلگی و عصبانیت می شوند اما حتی در این حالت نیز خیلی زود خودشان را از ناراحتی و دلواپسی رها می کنند.

ادامه دارد....

 

پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:تست خودشناسی, :: 11:22 :: نويسنده : قطره از دریا

زندگی در حقیقت ، نه رنج و مصیبت است و نه شادی و بهجت ؛ زندگی یک بوم سفید نقاشی است و انسان باید بسیار هنرمندانه با آن برخورد نماید.

سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:بوم نقاشی, :: 20:5 :: نويسنده : قطره از دریا

روزی زنی از خواب بیدار می شود ؛ در آینه نگاه می کند و متوجه می شود که فقط سه تار مو در سرش مانده ! به خود می گوید : « فکر می کنم امروز ، بهتر باشد موهایم را ببافم !! »

همین کار را می کند و آن روز را به خوشی می گذراند.

روز بعد از خواب بیدار می شود و خودش را در آینه نگاه می کند و می بیند که فقط دو تار مو در سرش مانده. به خود می گوید : « امروز فرقم را از وسط باز می کنم. » همین کار را می کند و روز را با خوشی سپری می کند .

روز بعد بیدار می شود و می بیند که فقط یک تار مو در سر دارد . به خود می گوید : « امروز موهایم را از پشت جمع می کنم . » همین کار را می کند و روز را با شادی سپری می کند.

روز بعد بیدار می شود و می بیند که حتی یک تار مو هم در سرش باقی نمانده !! به خود می گوید : « امروز مجبور نیستم موهای خود را درست کنم !!!!!! »

چه خوب است به داشته های خود ، فکر کنیم .... !

منبع: مجله شادکامی

جمعه 24 شهريور 1391برچسب:مثبت اندیشی , تار مو, :: 14:16 :: نويسنده : قطره از دریا

اگر به قابلیت خود در گرفتن تصمیمات متحول کننده ی زندگی ، نشان دادن شجاعت یا دفاع از خود ، دچار تردید هستید ، به یاد داشته باشید : اگر پرنده ای با بال های سالم برای مدت طولانی در قفس حبس بماند ، نسبت به قابلیت پرواز خود دچار تردید خواهد شد.

هرگز از کسی که دوستتان دارد سوء استفاده نکنید ، هرگز به کسی که به شما نیاز دارد نگویید سرم شلوغ است ، هرگز به کسی که واقعا به شما اعتماد دارد خیانت نکنید ، هرگز کسی که که همیشه به یادتان است را فراموش نکنید.

از امروز به بعد وقتی به گذشته نگاه می کنم لبخند زده و به خود خواهم گفت : « هرگز فکرش را نمی کردم که بتوانم از عهده اش برآیم... اما توانستم ... من بر تمام آنهایی که سعی کردند مرا از پای درآورند چیره شدم.

دو شنبه 20 شهريور 1391برچسب:گذشته,پرنده,قفس, :: 13:38 :: نويسنده : قطره از دریا

* یادتان باشد ، وقتی خورشید می درخشد هر کسی می تواند دوستتان داشته باشد. در طوفان است که متوجه می شوید چه کسی واقعا به شما علاقه دارد .

* اشتباهاتتان را با خود جابجا نکنید ، در عوض آنها را زیر پایتان قرار داده  و برای رد شدن از آن ها استفاده کنید.

* هیچ گاه در زندگی تان از اینکه با کسی آشنا شده اید افسوس نخورید ، آدم های خوب برای شما خوشبختی می آورند ، بد ها شما را با تجربه می کنند ، در حالی که بدترین ها درس عبرت می شوند و بهترین ها خاطره.

 

شنبه 18 شهريور 1391برچسب:زندگی,خورشید, :: 17:30 :: نويسنده : قطره از دریا

می دانیم که بین انسان ها ، حتی دو نفر هم پیدا نمی شوند که اثر انگشت شان با هم یک شکل و هماهنگ باشد و این ، یکی از عجایب آفرینش است. توسط همین اثر انگشت است که جنایت کاران به  دام می افتند. به طور کلی و از نظر اصولی ، پنج دسته اثر انگشت مختلف وجود دارد که هر دسته خصوصیات مخصوص به خود را دارد که به شرح زیر است :

اثر انگشت حلقوی :

در این اثر انگشت ، دایره های ظریفی در وسط قرار دارد و بقیه خطوط مشابه به هم به طور مارپیچ ، آن را احاطه کرده اند . کسانی که دارای این فرم اثر انگشت هستند ، دارای شخصیتی ثابت و دارای مغزی درخشان هستند. آنان دارای قدرت فکری و تخصصی بسیار خوبی هستند. بدیهی است که با این خصوصیات ، به هیچ وجه از محدودیت در کار یا زیر دست دیگران کار کردن ، خوش شان نمی آید. این نوع افراد اغلب برای خود کار می کنند.

اثر انگشت مایل :

در این اثر انگشت ، خطوط به طور مارپیچی مایل تا سر انگشتان کشیده شده اند. صاحب چنین اثر انگشتی ، فردی است دارای مغزی فعال و به سرعت خود را با محیط وفق می دهد. این نوع اثر انگشت ، شبیه یک پل خمیده به نظر می رسد.

اثر انگشت کمانی کوتاه :

این نوع اثر انگشت ، شبیه یک پل خمیده به نظر می رسد. این علامت ، بیش تر در دست کسانی است که نمی توانند به سادگی به کسی یا چیزی اعتماد کنند. این افراد احساسات خود را به شدت کنترل می کنند.

اثر انگشت کمانی بلند یا چادری :

این نوع اثر انگشت را به این علت «چادری» گویند که دارای یک مرکز ثقل رو به بالاست که شبیه یک دیرک چادر است و بقیه ی خطوط ، آن را احاطه کرده اند. صاحب چنین اثر انگشتی معمولا بسیار حساس است. دیده شده که اغلب افرادی که دارای اثر انگشت مارپیچی هستند ، در پاسخ به احساسات ، بسیار سریع اند و حتی در بعضی موارد دیده شده که استعداد یا حداقل کششی به سمت موسیقی یا امور هنری دارند.

اثر انگشت مختاط یا مخلوط :

این نوع اثر انگشت ، از تداخل دو اثر انگشت تشکیل شده و به طور کلی ممکن است شما شخصی را مشاهده کنید که بیش از یک نوع اثر انگشت داشته باشد. به عنوان نمونه ، شخصی را مشاهده می کنید که انگشت اشاره و شست او دارای اثر انگشت حلقوی و بقیه ی انگشتان اش دارای خطوط مارپیچی است ؛ این نشان می دهد که صاحب آن ، دارای دو خصوصیت شخصیتی است که از ترکیب دو خاصیت حلقوی و مارپیچی به وجود آمده است.

منبع:مجله شادکامی

شنبه 18 شهريور 1391برچسب:بازی خود شناسی/اثر انگشت, :: 17:26 :: نويسنده : قطره از دریا

تا به حال دقت کرده اید کیف و کفش افراد ، شخصیت هایی منحصر به فرد و شبیه به صاحبشان دارند ؟ جالب است بدانید شما می توانید از این طریق ، شخصیت افراد مقابل تان را  بهتر بشناسید و ارتباط تان را بر پایه و اساس درستی پایه ریزی کنید.

* افرادی که کفش های راحت و کیف های نرم استفاده می کنند :

از نظر ارتباطی ، انسان هایی فاقد خود خواهی و خود بزرگ بینی هستند ، آنان می خواهند راحت باشند و راحت هم ارتباط برقرار کنند .

* افرادی که کفش هایی با طراحی خشک و کیف هایی سنگین و چهار گوش استفاده می کنند :

سعی دارند شما و خود را در چهار چوبی که ارتباط شان را در آن گنجانده اند ، محدود کنند. این افراد سعی می کنند از نظر ظاهری ، مقتدر و با شخصیت به نظر بیایند.

* کفش های خاکی ، کیف هایی با قفل شکسته و نخ های در رفته :

نشانه خاکی بودن یا بی توجهی به جریان مد دنیا نیست ، بلکه نشانه عدم اعتماد به نفس و بی توجهی به اطرافیان است .

* کیف های گرد و نرم :

نشانه شخصیت های قابل انعطاف

* کیف های خشک و قفل دار :

 نشانه سختی شناسه های شخصیتی فرد در مواجهه با افراد است .

* تا به حال کیف و کفش های افراد را از نظر رنگ های شان روان شناسی کرده اید ؟

رنگ های روشن ، نشانه شادی درونی و رنگ های تیره ، نشانه یکنواختی زندگی هستند.

منبع : مجله شادکامی

چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:کیف و کفش,بازی خود شناسی, :: 14:19 :: نويسنده : قطره از دریا

* آموخته ام تنها کسی که من را در زندگی شاد می کند ، کسی است که به من بگوید : « تو، من را شاد کردی! »

* آموخته ام هرگز نباید به هدیه ای از طرف کودکی ، «نه» گفت .

* آموخته ام همیشه برای کسی که به هیچ عنوان قادر به کمک کردنش نیستم ، دعا کنم .

* آموخته ام مهم نیست زندگی تا چه حد انتظار جدی بودن را دارد ؛ همه ما احتیاج به دوستی داریم که لحظه ای با او و دور از جدی بودن باشیم .

* آموخته ام گاهی تمام چیزهایی که یک نفر می خواهد ، فقط دستی است برای گرفتن دست او و قلبی است برای فهمیدن او .

* آموخته ام راه رفتن کنار پدرم در یک شب تابستانی در کودکی ، شگفت انگیز ترین چیز در بزرگسالی است . 

* اموخته ام زندگی مانند دستمال لوله ای است که هر چه به انتهایش نزدیک می شویم ، سریع تر حرکت می کند . 

* آموخته ام پول شخصیت نمی خرد . 

* آموخته ام که تنها اتفاقات کوچک روزانه است که زندگی را تماشایی می کند . 

* آموخته ام خداوند ، همه چبز را در یک روز نیافرید ، پس چه چیز موجب شد من بیندیشم که می توانم همه چیز را در یک روز به دست آورم؟! 

* آموخته ام چشم پوشی از حقایق ، آنها را تغییر نمی دهد . 

* آموخته ام این عشق است که زخم ها را شفا میدهد نه زمان .

* آموخته ام زندگی ، دشوار است اما من ، از او سخت ترم .

* اموخته ام لبخند ، ارزان ترین راهی است که می شود با آن ، نگاه را وسعت داد .

منبع : مجله شادکامی

دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:چارلی چاپلین, :: 17:51 :: نويسنده : قطره از دریا

جواب سلام را با علیک بده ؛

* تشکر را با تواضع ؛

کینه را با گذشت ؛

* بی مهری را با محبت ؛

ترس را با جرأت ؛

* دروغ را با راستی ؛

دشمنی را با دوستی ؛

* زشتی را با زیبایی ؛

توهم را با روشنی ؛

* خشم را با صبوری ؛

سرد را با گرمی ؛

* نامردی را با مردانگی ؛

همدلی را با راز داری ؛

* پشتکار را با تشویق ؛

بی تفاوت را با التفات ؛

* یکرنگی را با اطمینان ؛

مسئولیت را با وجدان ؛

* حسادت را با اغماض ؛

خواهش را بی غرور ؛

* دورنگی را با خلوص ؛

نگاه مهربان را با لبخند ؛

* لبخند را با خنده ؛

منتظر را با نوید ؛

* و جواب گناه را با بخشش؛

 

سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:نصایح حکیمانه, :: 12:30 :: نويسنده : قطره از دریا

راز بزرگ زندگی ، در شکیبایی است و نباید به خاطر یک آینده ی مبهم ، زمان حال را بر خود تلخ کرد.

به آرامش رسیدن ، نه با فراموش کردن زندگی به دست می آید و نه با غرق کردن خود در زندگی.

به جای آنکه جای کسی را بگیرید ، تلاش کنید جای واقعی خود را بیابید.

صداقت ، نخستین فصل دفتر دانایی است.

دو شنبه 6 شهريور 1391برچسب:نکته, لحظه های زندگی, :: 12:36 :: نويسنده : قطره از دریا

(بایزید بسطامی) را پرسیدند: این جایگاه به دعای مادر یافتی؛ این بزرگی میان خلق و این شهرت به چه یافتی؟

گفت: آن را هم به دعای مادر که شبی از من آب خواست؛ بنگریستم در خانه آب نبود کوزه برداشتم بر لب جوی رفتم آب بیاورم؛چون بر سر مادر آمدم، خوابش برده بود.با خود گفتم: اگر بیدارش کنم، من بزهکار باشم؛ ایستادم تا مگر بیدار شود. بامداد بیدار شد، سر بلند کرد و گفت:چرا ایستاده ای ؟ قصه بگفتم. برخواست و نماز کرد و دست به دعا برداشت و گفت: الهی! چنان چه این پسر، مرا بزرگ و عزیز داشت، در میان خلقت او را بزرگ و عزیز گردان.

منبع: مجله شادکامی

پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:قدرت دعای مادر, آب, :: 22:56 :: نويسنده : قطره از دریا

درباره وبلاگ

سلام و خیرمقدم به شما روز،ساعت،دقیقه و ثانیه هاتون آسمانی و طلایی.به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم با مطالب وبلاگم این لحظاتی رو که مهمان من هستید بتوانم با جرعه ای انرژی مثبت و آرامش از نگاه های مهربانتان پذیرایی کنم با احترام
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 293
بازدید کل : 208376
تعداد مطالب : 188
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1

مرجع کد اهنگ


کد متحرک کردن عنوان وب